
Strona główna
Oferta
BAZA WIEDZY
Serce czy rozum? Czym się kieruje klient w decyzjach zakupowych.
Znakowanie:
Zarówno emocje, jak i rozum odgrywają kluczową rolę w procesie zakupowym, ale mogą być ważne w różnych momentach i dla różnych typów produktów.
Emocje wpływają na decyzje zakupowe poprzez wywołanie pozytywnych lub negatywnych uczuć względem produktu. Ludzie często podejmują decyzje zakupowe pod wpływem emocji, np. zachwytu, strachu czy radości. Emocje mogą sprawić, że klienci zdecydują się na zakup, nawet jeśli produkt nie spełnia wszystkich ich racjonalnych oczekiwań.
Z drugiej strony, rozum odgrywa ważną rolę w procesie porównywania opcji zakupowych oraz analizowania korzyści i kosztów danej decyzji. Klienci stosują rozum, aby zapewnić sobie, że dokonują mądrego wyboru i maksymalnie zaspokoją swoje potrzeby.
W przypadku drobnych zakupów codziennych emocje mogą odgrywać znaczącą rolę, ponieważ klienci często podejmują szybkie decyzje pod wpływem impulsu. Natomiast w przypadku większych, bardziej skomplikowanych zakupów, takich jak samochody czy mieszkania, rozum jest ważniejszy, ponieważ klienci zazwyczaj dokładniej analizują dostępne opcje.
Warto zauważyć, że emocje i rozum są ze sobą powiązane, ponieważ emocje mogą wpływać na proces myślowy i decyzyjny. Dlatego ważne jest, aby zarówno marki, jak i sprzedawcy uwzględniali zarówno emocje, jak i rozum w procesie sprzedaży, aby jak najlepiej zaspokoić potrzeby klientów.
Na magazynie | Rezerwacja | 3-6 dni | Dostawa |
0 szt. | 0 szt. | 0 szt. | 0 szt. |
Zapytaj o możliwość rabatu: +48 512 245 833 / email
Powyższa oferta ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu art. 66 par. 1 ustawy Kodeks cywilny.
© 2013-2025 IDEA2 K. TOMANEK